W jubilerstwie jest dużo linii modeli. Jakie cechy łączą ich wyroby? Z pewnością surowce, które zużywają do produkcji biżuterii, a także czym dodatkami je wykańczają. W tym wpisie skoncentrujemy się zdobienia. Podzielimy je i krótko opiszemy.

Imitacje kamieni szlachetnych – są zazwyczaj wytwarzane minii ołowiowej, a jaśniej z odmiany szkła. Styliści nierzadko umieszczają je w tańszych kolekcjach biżuterii. Szkło kryształowe głownie cechuje się wysokim współczynnikiem rozszczepiania wiązki światła. Jest również zdecydowanie twardsze od szkła powszechnego. Głównym fabrykantem takiego szkła pozostaje zachodnia firma Swarovski Elements.

Cubic Cyrkonia |to} drugi często wykorzystywany element ozdobny. Ten kamień tworzy się od początku do końca syntetycznie. Jest niebywale gęsta, ponadto możemy ją dowolnie farbować. W jubilerstwie materiał ten znany jest nie długo, krystalizuje się w bardzo wysokiej temperaturze. Jej główną pozytywną stroną pozostaje niewysoka wartość.

Szlachetne Kamienie to najdroższe z dodatków wkładanych w metale szlachetne. Znamy ich na świecie całkiem dużo. Ale, dziś skupimy się na tych najistotniejszych.

Szmaragdy {to| szlachetna klasa minerału – berylu. Dla mniej obeznanych, to ten zielony. Znajduje Uznanie kobiet oraz kolekcjonujących kamienie. Pozostaje niezwykle gęsty, ale również kruchy.

Rubiny pozostają nieomalże najbardziej rozpowszechnionym rodzai kamieni szlachetnych, co więcej należą do grupy korundów. Znane są z niebywałej gęstości, najbardziej rozpowszechnione rubiny pozostają krwistoczerwone w takich kamieniach czasami można dostrzec rozszczepienie barwy.

Szafiry – kamienie te niezmiennie są bardzo popularne w jubilerstwie. Symilarnie jak szafiry są z grupy korundów. Z reguły są niebieskie. Duża liczba producentów tworzy go syntetycznie.

Diamenty na ich temat można opowiadać niebywale długo. Pozostają najmniej sprężyste z pośród istniejących na ziemi skał oraz zarazem najcenniejsze.

Opisaliśmy główne wykończenia stosowane do wzbogacania wyrobów jubilerskich. Jednak, że wyróżniamy ich na ziemi zdecydowanie więcej.

Marketingowy Harpagan